Účel webových stránek
Internetová prezentace
Při tvorbě stránek musíme mít vždy na paměti, že stránky vytváříme pro
naše zákazníky. Pro ně musí být snadné porozumět, co jim chceme nabídnout, měly
by zaujmout a podle toho by také měly vypadat. Předem bychom měli vědět, co od
našeho webu očekáváme, co všechno a kde bychom chtěli mít, zda budeme
potřebovat a také schopni tento přínos měřit.
Odkud k nám zákazníci přicházejí?
Přístup přes vyhledávače
Po zadání klíčového slova do vyhledávače uživatel klikne na některý z
odkazů ve výsledcích. Jak se umístit na předních pozicích vyhledávačů a
zaujmout zákazníka, bude podrobněji popsáno v kapitole o SEO.
Přímý provoz
Pokud uživatel zná URL adresu našich stránek (URL = Uniform Resource Locator, všeobecné označení všech adres dokumentů a
jiných zdrojů umístěných na internetu), tedy např. www.firma.cz , zadá ji přímo do
prohlížeče. Další možnosti přímého přístupu na stránky:
-
klik na odkaz v záložce (např. „oblíbené“),
-
klik na odkaz v e-mailu,
-
klik na odkaz v dokumentu (*.pdf, *.doc, *.xls apod.).
Z odkazujících stránek
Pokud je na jiném webu umístěn odkaz na jinou stránku a návštěvník na ni
klikne, přejde na tuto stránku. Účinnou metodou získávání zákazníků z
odkazujících stránek je budování odkazů, tzv. linkbuilding.
Existuje ale více možností přístupu k našim stránkám, např. formou
bannerové reklamy, e-mailové kampaně atp. Jedná se ale asi o 1,4%.
K čemu potřebujeme webové…