Specializované vyhledávání
Kromě všeobecně zaměřených vyhledávačů existují i úzce specializované
nástroje pro vyhledávání konkrétních datových typů nebo webů s daným zaměřením.
Běžný uživatel se s nimi nejčastěji setká při hledání obrázků, hudby, videa
či souborů.
Pro vyhledávání obrázků je velmi často užíván Google v režimu hledání
obrázků (v základním nastavení totiž hledá webové stránky). Podobnou
vyhledávací službu má sice také Seznam (volba „Více“ nad polem pro zadání
hledaného slova) a i jiné portály, ale všeobecně nedosahují takové úspěšnosti
jako Google.
Obrázky návštěvníci internetu hledají hned z několika důvodů:
-
Potřebují najít obrazovou informaci. Pokud například budou chtít
vědět, jak vypadá „siphonaptera“ (blecha), budou hledat v obrázcích (pokud je
zajímá, co to je, tak budou hledat na webu). Podobně, pokud se budou chtít
rychle orientovat ve sluneční soustavě, budou ji hledat spíše jako obrázek než
na webu, kde najdou především nepřehledné texty. Stejné to může být i u vašeho
zboží, kdy zákazníka v první chvíli zajímá, jak třeba nový výrobek vypadá a tím
ho přitáhnete na svoji stránku s obrázkem (konkurence, která nemá jeho obrázek
na webu tak odpadne).
-
Hledání neobrazové informace prostřednictvím obrázků. Často je
výsledek hledání na webu nepřehledný a vyskytuje se v něm řada stránek v
odlišném či…