SEO - 7. lekce - Roboti vyhledávačů
S termínem „robot vyhledávače“ jsme se setkali již mnohokrát, takže
víme, že prakticky každý současný vyhledávač má svého robota. Své roboty nemusí
mít pouze takové vyhledávače, které zcela přejímají výsledky od vyhledávačů
jiných (v současnosti u nás například Centrum. cz ).
Vyhledávací robot (také „bot“ nebo též „spider“ – čili pavouk, či
„crawler“ – lezec, procházeč ), je automatický program, který se pomocí
hypertextových odkazů mezi weby snaží navštívit všechny webové stránky na
Internetu. Neustále prohledává celý internet a získané údaje shromažďuje do
indexované databáze vyhledavače – stručně říkáme, že stránky indexuje. Robot
začíná na atraktivních stránkách (obvykle z existujících všeobecných katalogů)
a přes jejich hypertextové odkazy se dostává na stránky další (tedy
„doporučované“ těmito výchozími weby). Katalogem, jehož záznamy Google s
oblibou využívá je DMOZ ( Directory Mozilla ) Open Directory Project s adresou www.dmoz.org – není tedy od věci se do
něj také zaregistrovat, aby se o vás Google i mnohé jiné vyhledávače dozvěděly
(získáte tak též zpětný odkaz). Další možností je přímé požádání robota o
návštěvu svého webu.
Prvotní upozornění robotů vyhledávačů na existenci vaší nově vytvořené
stránky můžete udělat přímo ve vyhledávačích nebo přes odkazy na jejich
přihlašovací formuláře: