Sebeprezentace
Sebeprezentace, prezentace a osobnost manažera
-
Přirozenost chování, projevu při veřejných vystoupeních v
souladu s vlastním temperamentem. Přirozený by měl být postoj, výraz, pohyb,
vyjadřování. Jen přirozený projev může být působivý.
-
Původnost projevu – originálnost (nikoliv převzaté,
hotové formulace někoho jiného) znamená, že má vše předem důkladně promyšleno a
zvolí vlastní formu.
-
Opravdovost projevu – dokonale znát, ovládat,
souhlasit s tím, co říká, zapálenost, nadšení pro věc, víra v prezentované –
výrazně podpoří důvěru auditoria v řečené.
-
Čestnost – pravdivost – nelze něco jiného hlásat a něco
jiného dělat. Lidé přijmou spíše pravdu než zkreslenou skutečnost, polopravdu,
lež. Jinak dochází k hazardu s vlastní důvěryhodností a respektem.
-
Statečnost souvisí s čestností / pravdivostí projevu i při
sdělování nepříjemných, nepopulárních skutečností.
-
Skromnost – manažer prezentuje kvůli "posluchačům" –
povyšování nad posluchače, podceňování, do projevu nepatří. Naopak, musí být z
projevu znát, že si jich váží, počítá s nimi, spoléhá na ně, že bez jejich
spolupráce, pomoci, by se nemohlo dílo dařit.
-
Psychologická příprava na projev / prezentaci zahrnuje:
-
bezkonfliktní vztah k projevu a k posluchačům,
-
vztah k prostředí (nenechat se jím zaskočit),
-
vlastní relaxace (uvolnit se od problémů, starostí, zajistit
nejlepší možnou tělesnou i duševní kondici dle…