dnes je 23.11.2024

Input:

Sebeprezentace

26.2.2012, Zdroj: Verlag Dashöfer

Sebeprezentace

Příprava řeči a její přednes je činností tvůrčí. Proto si má manažer řeč vlastním způsobem a stylem připravit a přednést. Řeč musí být jeho dílem, odpovídat jeho způsobu myšlení a cítění, být v souladu s jeho povahou, temperamentem, osobitým projevem jeho osobnosti. 

Sebeprezentace, prezentace a osobnost manažera

  • Přirozenost chování, projevu při veřejných vystoupeních v souladu s vlastním temperamentem. Přirozený by měl být postoj, výraz, pohyb, vyjadřování. Jen přirozený projev může být působivý.

  • Původnost projevu originálnost (nikoliv převzaté, hotové formulace někoho jiného) znamená, že má vše předem důkladně promyšleno a zvolí vlastní formu.

  • Opravdovost projevu dokonale znát, ovládat, souhlasit s tím, co říká, zapálenost, nadšení pro věc, víra v prezentované – výrazně podpoří důvěru auditoria v řečené.

  • Čestnost – pravdivost – nelze něco jiného hlásat a něco jiného dělat. Lidé přijmou spíše pravdu než zkreslenou skutečnost, polopravdu, lež. Jinak dochází k hazardu s vlastní důvěryhodností a respektem.

  • Statečnost souvisí s čestností / pravdivostí projevu i při sdělování nepříjemných, nepopulárních skutečností.

  • Skromnost manažer prezentuje kvůli "posluchačům" – povyšování nad posluchače, podceňování, do projevu nepatří. Naopak, musí být z projevu znát, že si jich váží, počítá s nimi, spoléhá na ně, že bez jejich spolupráce, pomoci, by se nemohlo dílo dařit.

  • Psychologická příprava na projev / prezentaci zahrnuje:

    • bezkonfliktní vztah k projevu a k posluchačům,

    • vztah k prostředí (nenechat se jím zaskočit),

    • vlastní relaxace (uvolnit se od problémů, starostí, zajistit nejlepší možnou tělesnou i duševní kondici dle

Nahrávám...
Nahrávám...