Měření hodnoty konverzí
Od měření konverzí, které jsme probrali v minulé lekci, je jen krůček ke
sledování zisku, jenž vám z nich plyne. O tom, jak toho v systému Google
Analytics dosáhnout, si povíme v této lekci.
Pokud nastavíte, jakou hodnotu pro vás jedna uskutečněná konverze má,
můžete pak v systému jednoduše sledovat své zisky. Máte dvě možnosti, jak
konverzi vyčíslit. První, jednodušší, je v nastavení cíle zadat zisk, který vám
jeho dosažení přinese. To se hodí, pokud máte cílů jen několik a jejich hodnota
se příliš nemění, například si zákazník objedná čištění oken a vy víte, že díky
tomu vyděláte 2000 korun.
Druhý případ se týká webů, například internetových obchodů, kde je cena
zboží proměnlivá a sortiment rozsáhlý, tím pádem se liší i profit, který každá
transakce přináší. Řešením je dynamické zadávání hodnoty konverze přímo v kódu
podle ceny produktu. Aby Google Analytics dokázal tyto údaje sledovat, je
potřeba v nastavení profilu zapnout analýzu elektronického obchodování – E-Commerce Analysis. V sekci Settings klikněte na odkaz Edit vedle rámečku Main Website Profile Information.
Na následující stránce pak změňte položku E-Commerce Website z No na Yes a nastavte měnu, v níž si přejete počítat své zisky.
České koruny systém nezná, místo nich proto zvolte None,…