Kvalita a optimalizace klíčových slov
V jisté fázi SEO budete mít pravděpodobně seznam různých klíčových slov
a bude vás určitě zajímat, která z nich jsou lepší než ta druhá a zda-li
neexistují ještě nějaká sousloví z nich vytvořená, která jste si neuvědomili. V
této situaci je asi nejrozumnější použít nástrojů pro statistiku
dotazů.
Jděte na Seznam a zadejte jedno ze seznamu potencionálně vhodných
klíčových slov – například „školení“. Úplně dole na stránce výsledků najdete
volbu „statistika dotazu“, kterou použijte a zobrazí se něco podobného
následujícímu obrázku.
Co zde vidíme? Denně je dotaz na školení položen v průměru 1600× a to
téměř nikdy jako samostatné slovo (<6% případů), nejčastěji dotazovaná
sousloví vidíme i s četnostmi dole (žádné sousloví ale není z hlediska četnosti
výrazné). Četnost dotazu také kolísá v průběhu týdneo víkendech je
minimální.
Zkusme nyní zadat klíčové slovo „kurzy“ a dozvíme se, že průměrná
četnost je mírně přes 10 tisíc dotazů za den – takže „kurzy“ jsou přibližně 6×
dotazovanější než „školení“. Samostatně se toto slovo v dotazech opět téměř…