Kam návštěvníci klikají
To největší poznání, jehož může majitel webu dosáhnout, je, když se
dozví, jak se na jeho webu skutečně chovají desítky, stovky či tisíce
návštěvníků, kteří web navštívili. Je možné, že na začátku budete hodně
rozčarováni tím, jak se lidé na vašem webu chovají a že tu nejdůležitější
informaci, kterou jim chcete sdělit, naprosto ignorují. Následně ale třeba
zjistíte, že budete-li vědět, jak se návštěvníci chovají, pochopíte, proč se
tak chovají. Existují různé nástroje a metody, jež vám k tomuto poznání
pomohou, např. mapy kliknutí.
Představte si, že máte nějakou stránku svého webu, u níž by vás
zajímalo, na která místa na stránce uživatelé kliknuli myší. Jinými slovy – který prvek v nich nejčastěji vyvolá „touhu“ k akci – ke kliknutí.
Myslím si, že sami dokážete říci, kam chcete, aby uživatelé na dané stránce
klikali nejčastěji. Možná jste dokonce přesvědčeni, že tam klikají. Ale dělají
to opravdu?
Jak může heat mapa kliknutí vypadat, je vidět na následujícím obrázku.
Jedná se o obrázek konkrétní webové stránky, na níž jsou vyznačena místa, na
které uživatelé klikají. Čím intenzivněji je místo vyznačeno, tím častěji
na dané místo návštěvníci klikají.
Některé nástroje umožňují i detailněji segmentovat návštěvníky –
například podle toho, odkud se na váš web dostali. Můžete si tak například
…