Hry a soutěže na Facebooku jako lákadlo na zákazníky
V posledním roce se roztrhl pytel s různými soutěžemi, hrami a jinými
aplikacemi na Facebooku, které mají přilákat pozornost uživatelů ke značce či
výrobku nebo jim nabídnou jedinečnou příležitost, jak utratit reálné peníze za
virtuální krávy, kávovary, žetony na hraní pokeru a vlastně za cokoliv, na co
si vzpomenete.
Zatímco dobře známé hry jako Farmville, Cityville atd. jsou produkty
specializovaných herních domů, které je vyvíjejí za účelem zisku, soutěže a
jednoduché herní aplikace jsou doménou firem, jež se na Facebooku snaží získat
zákazníky. Hry, přestože někdy nabízejí i možnost jiné než virtuální výhry,
jsou zde především proto, aby za ně uživatelé platili buď svou pozorností a
časem, nebo reálnými penězi, zatímco soutěže si naopak kupují pozornost
uživatelů nabízenými cenami.
Za rozmachem soutěží však jednoznačně stojí právě úspěch her.
Marketingoví specialisté zcela logicky usoudili, že jsou-li miliony lidí
schopny hrát něco tak, a teď mi…