Facebook a sociální sítě podrobně – pokračování
Vlastní záložky
Pro to, abyste si mohli naprogramovat vlastní záložku, bylo až do března
roku 2011 zapotřebí speciální aplikace Statické FBML (Facebook Markup
Language), nyní stačí zvolit Upravit informace/aplikace a vložit požadovanou
aplikaci. Než se pustíte do programování záložky,
uvědomte si, co vlastně od ní očekáváte. U té příležitosti si
zapamatujte následující:
-
Facebook umožňuje nastavit jakoukoli záložku jako výchozí, tedy i
vámi naprogramovanou.
-
Uživatel kliká na záložky jen tedhy, pokud se mění. Je proto lepší
do záložek vložit interakci.
-
Záložky nejsou určeny pro připojitelný obsah (například vložený
přehrávač s videem z YouTube).
-
Záložky na Facebooku mají přesný rozměr 520 pixelů, tomu přizpůsobte
i obsah.
Jak na „hezkou“ adresu stránek
Nelíbí se vám URL adresa vašich stránek, která vypadá asi takto:
http://www.facebook.com/pages/Praha-Czech-Republic/Autodily-karel/12456788.
Jednoduché řešení. Zadejte si do svého prohlížeče adresu:
http://www.facebook.com/username a zvolte si vlastní název URL adresy pro svou
stránku, která ostatně nemusí být vůbec stejná jako samotný název stránky.V
našem případě pak může vypadat například takto: www.facebook.com/auto
Abyste si podobně dobře znějící URL adresu mohli vytvořit, potřebujete
nejméně 25 fanoušků své stránky. Dříve Facebook uživatelské jméno stránky
nepovolí vytvořit.
Pomůcky pro navýšení počtu fanoušků nebo
návštěvnosti
Facebook v současnosti nabízí celkem 8 sociálních pluginů, které lze
využít pro umístění na oficiální web nebo blog. Není pochyb o tom, že počet
pluginů projde v blízké budoucnosti redukcí, protože ne všechny mají své
opodstatnění a plné využití. Věnujte proto pozornost těm, jež mají použití
nejčastější a které mohou pomoci navýšit počet vašich fanoušků. Všechny
pluginy, ale i další vychytávky pro váš web a aplikace jsou dostupné na
stránkách vývojářů Facebooku: http://developers.facebook.com/ .
Pro propagaci vytvořených stránek můžete využít aktuálně tyto
pluginy:
-
Like Button,
-
Like Box,
-
Activity feed,
-
Recommendations,
-
Login Button,
-
Facepile,
-
Live Stream,
-
Comments.
Nejčastěji využívanými pluginy jsou tlačítko “To se mi líbí” (Like
Button) nebo stejnojmenný box (Like Box). Svou budoucnost mají také Comments
(Komentáře), jimiž například zpravodajský web České televize ČT24.cz nahradil
kompletně své předchozí diskuse pod článkem. Jejich nasazení je ale sporné,
omezují se tím možnosti uživatelů, kteří Facebook nepoužívají. Ostatní pluginy
nemají takové zastoupení, lze proto očekávat, že je Facebook postupně zruší a
nahradí zcela novými.
U každého pluginu platí, že prostřednictvím jednoduchého nastavení, u
něhož je stejně jako u běžných profilů omezena jakákoli možnost přizpůsobení
vzhledu, si vygenerujete kód (nejčastěji iframe), který je nutné vložit do
vašich stránek. Používání pluginů je proto lepší přenechat správcům webu. Je
však dobré si ujasnit, co od propagace stránky Facebooku na vlastním webu
očekáváte.
Like Button
Like Button neboli tlačítko “To se mi líbí” je nejjednodušší…